VÅRA TJÄNSTER

Konsultation

I Traditionell kinesisk medicin lägger man mycket vikt vid att behålla hälsan och förebyggandet av sjukdomar, man behöver inte vara sjuk för att besöka oss. Du kan boka in en konsultation om du vill få en helhets bedömning om ditt hälso tillstånd och få råd angående kost eller livsstil.

Örtbehandling

Om du vill ha behandling med kinesiska örter, kan du boka in en konsultation för detta. Vi utför en helhets bedömning över ditt hälsotillstånd och identifierar dina obalanser, du får örter som är individuellt anpassad för dig.

Akupunktur

Vid första besöket, gör vi en helhetsbedömning av din hälsa utifrån ett traditionellt kinesiskt medicinskt perspektiv. Först måste du fylla i ett frågeformulär, sedan kommer vi att föra en detaljerad konversation beroende på din situation. Vi kommer också att utföra en pulsdiagnos. Slutligen kommer vi att utveckla en preliminär behandlingsplan enligt dina personliga behov.

Akupunktur och Koppning

Detta är vår mest utmärkande behandling. Att lägga till koppning efter akupunkturbehandling kan förstärka effekten av akupunktur. Koppning hjälper också till att förbättra blodcirkulationen, främja ämnesomsättningen, utsöndra sjukdomar i kroppen och öka energin i kroppen.

TuiNa massage

Som en mycket viktig och forntida behandlingsteknik i traditionell kinesisk medicin är massage en icke-farmaceutisk naturlig fysisk terapi. Massören använder olika metoder som att trycka, hålla, pressa, gnugga, klämma och peka för att uppnå syftet att upprätthålla hälsa, reglera kroppsbalansen och behandla sjukdomar.

Qigong Massage och Koppning

Qigong massage är en kinesisk medicinsk behandlingsmetod som kombinerar Qigong och massage. Jämfört med konventionell massageterapi har Qigong massage en bättre läkande effekt och mer omfattande indikationer. Koppning efter qigongmassage gör behandlingen mer effektiv.

Koppning och massage

Koppningsterapi är mycket effektiv för att lindra lokal smärta. Speciellt för djup muskelsmärta. En enkel avslappnande massage ges före koppning för att kroppen bättre ska kunna acceptera behandlingen.

Gua Sha och massage

Gua Sha är bra för att främja ämnesomsättningen, främja blodcirkulationen och lymfcirkulationen, eliminera smärta, förbättra immuniteten och justera kroppsbalansen.En enkel avslappnande massage ges före Gua Sha för att kroppen bättre ska kunna acceptera behandlingen.

Tel: +46 72 2780 860

Yongs Kinesiska Medicincentrum